::Snow Pink::
D'Owner!

Navigation : Hover the image



Entries About Linkies Stuff

Annyeonghaseyo.Diary kehidupan Faizatul qistina@zainal's daughter


Tagboard!

Put your CBOX codes here!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Faizatul Qistina
Others:   


ALLAH PASTI BERSAMAA KITAA

=>> Disebalik AIR MATA, pasti akan datang SENYUMAN ♥‿♥
=>> Disebalik LUKA, pasti akan datang PENYEMBUH ♥‿♥
=>> Disebalik KESABARAN, pasti akan datang KEBAHAGIAAN ♥‿♥
=>> Disebalik KESULITAN, pasti akan datang KEMUDAHAN ♥‿♥
=>> Disebalik KEBENCIAN, pasti akan datang KASIH SAYANG ♥‿♥

KESABARAN membuahkan hasil yg sgt MANIS..Sesungguhnya ALLAH sentiasa bersama HambaNya :)          
  Adakala aq sendiri merasakan, betapalah lemahnyaa insan yang bergelar manusia, mudah mengeluh dengan asakan masalah atau ujian yang datang bertimpa-2 ?? kadang apabilaa kita dihurung masalh yang tak mampu diceritakan pada siapa-2 , air mata yang mengalir ibarat aliran sungai yang tiada hujung nyaa, hati mulaa menjerit " kenapa aku Allah?? tidak orang lain?? kenapa?? " . Mana-2 manusia pasti pernah belaku demikian !! ALLAH sepi rupanyaa hati kami ini, sedangkan tatkala kitaa bersedih, diuji bukankahh engkauu tempat yang paling mulia untuk megadu. mana adaa manusia yang hidupnyaa sentiasa bahagia, jikaa adapun pasti mereka akan teruji dengan ujian yang merekaa sendiri tidakk jangka!!  
 Aku jugaa selalu mengalami kesedihan didalam hati sehingga air mata pun jatuh !! ya, aku bukan jenis ceritaa d merataa orang, bg akuu simpan adalah jalan terbaik, itulahh yang aku lakukan setiap kali aq ujian datang menimpaa, siapa akuu untuk tolakk dalik qada' dan qadar!! tatkalaa aq sedihh senyum adalah pembakar semangat aq!! masih lagi aq ingat bilaa aq adaa masalah diasramaa, waktu tuh tiada siapa dengan akuu, puas menunggu siapa-2 yang sudii memujuk hatii yang perih !! namun itulahh kata perumpaa " penungguan adalah suatu penyiksaan" takk adaa siapa?? sungguh tiadaa siapa?? mungkin kawan-2 aq jenis yang tidak sukaa disusahkan >< aq terimaa itu Ya Allah, akhirnyaa ketikaa aq menunaikan solat air mata lajuu tanpa henti, aq mengaduu pada Allah dalam keadaan teresak-2, hingaa terseduu betapaa laa ujian yang engkau bagi itu sangatt beratt !! apabilaa aq bangun dari solatt, baruu aku tahu kenapa Allah tidak menghantar siapa-2 utuk memujuk hati niyh !! rupanya-2 ALLAH ingin akuu mengaduu dengannya !! tahu?? betapaa maniss bilaa mengadu dengan ALLAH. 
 Akhirnyaa aq sedarr ALLAH memang sukaa jikaa hambanyaa merintih !! sentiasa merintih!! merayuu, mengharap ehsan darinyaa, namun manusia kini ?? hanya mengambil pendekatan bersamaa ALLAH hanyaa ketikaa susah!! aq?? mohon padamu ALLAH utk sentisa denganmu dikala sukaa dan laraa !! merinduimuuu, mencintaimuuu, menyanyagimuu, adalah kewajipan bagiikuuu !! mambacaaa alquran adalahhh suatu pengubatt rinduu ku padamuu, solat kuu adalah bukti cintaku padamu *i,shaallah* memujii keindahanmuu adalah caraa ku menyanyagimuu !! sunnguh engkau maha mendengaar lagii memahamii hatikuu ini ....